top of page
פוסטים אחרונים
חיפוש לפי תגיות
No tags yet.

ניקוי מזרוני יוגה


כל שנה בתקופת הקיץ אני שוטפת את כל מזרוני היוגה בסטודיו בניקוי יסודי, הפעם עם תחילת המבצע המתיש, חשבתי להדריך את המעוניינים לכבס את המזרון האישי. חשוב לכבס את המזרון מדי כמה חודשים ולנקות "ניקוי יבש" לעיתים קרובות יותר.

מזרון דק ניתן לשים במכונת הכביסה. אני לרב מצליחה להכניס כשלושה מזרונים למכונה אחת. צריך לקחת בחשבון ששטיפה במכונת כביסה יכולה לגרום למזרון להתבלות מהר יותר אך מנקה ניקוי יסודי.

אני שמה את המזרונים בשטיפה עדינה עם מים פושרים ומעט סבון. חשוב מאד להשתמש במעט סבון אחרת המזרון נהיה דביק ומחליק. ניתן אחר כך לגלגל במגבת על מנת לסחוט מעט את המים או לתלות לייבוש בחוץ. צריך לאפשר כיומיים שלושה בשמש כדי לייבש את המזרון לגמרי במיוחד עם מדובר במזרונים הסופגים יותר מים.

את מזרוני היוגה העבים יותר, כגון מזרוני היוגה השחורים והסגולים העבים, אני נוהגת להשרות באמבטיה עם מעט מי סבון. אני שוטפת היטב ומייבשת לגמרי בשמש.

כחלק מהתחזוק השוטף אפשר לנגב במגבון לח, או עם מגבת שהושרתה במים וקצת שמן עץ התה או חומץ על מנת לחטא את המזרון. ניתן להתיז מעט שמן אתרי כגון לבנדר מהול במים לקבל ניחוח נעים.

יש המחליקים ומתקשים לתרגל על מזרון חדש. במקרה כזה גם כן, שטיפה וייבוש בשמש עשויים להואיל, כמובן שתרגול מתמשך על המזרון מסירים את הדביקות הזו. יצרני מזרוני "מנדוקה" ממליצים לזרות מלח על המזרן החדש, להשאיר במשך 24 שעות ואז לשטוף את המלח עם מטלית ספוגה במים.

אני מאחלת לכם תרגול נעים על מזרונכם הנקי.

bottom of page